Robots i educació

Castellano

L’evolució de la humanitat camina parella al domini i l’evolució de la tecnologia. I en este desenvolupament històric, l’era digital ha suposat un gran salt qualitatiu i quantitatiu, que ha portat a una autèntica revolució en tots els aspectes: econòmics, culturals, educatius, de l’oci …

Les més recents generacions naixen amb tecnologia digital entre les seves mans, són nadius digitals. Forma part del seu ésser i desenvolupament. Però, realment aprofiten l’enorme potencialitat de la tecnologia o en la majoria de les ocasions són mers consumidors digitals convulsius? El futur dels nostres joves passa, indubtablement, per comprendre i dominar la tecnologia més enllà del merament anecdòtic o consumista.

Hem de formar-nos per ser CREADORS DIGITALS, «protagonistes» de la tecnologia, subjectes actius. La revolució del segle XXI és la Revolució Digital. Les societats que més inverteixen en aquesta formació són els que millor futur i avenir tenen. A més, cal procurar salvar la “bretxa digital” que separa països, societats, famílies o persones, i que, malauradament, se suma a la del coneixement i l’economia.

La robòtica educativa, tal com l’entenem en CodiMonkey / Forcuin, es presenta com l’activitat més completa per a esta formació digital. Amb la utilització de diferents plataformes (Bee Bots, Sphero, FisherTechnik, Edison, Lego, Arduino, diseny i creació 3D …), uneix tant aspectes físics (maquinari: motors, sensors, cervells programables, electrònica, cablejats …) com lògics (programari: programació, utilització correcta de ordinadors, tablets, smartphones, etc). El seu indubtable atractiu suposa un gran avantatge perquè l’educador puga desenvolupar i assolir el gran objectiu: aconseguir una correcta i completa FORMACIÓ DIGITAL INTEGRAL.

Però a més, és un recurs extremadament eficaç per al treball interdisciplinari i la millora dels processos educatius i d’aprenentatge . La també anomenada robòtica pedagògica explota el desig dels educands per interactuar amb un robot i així afavorir els processos cognitius. Abasta diverses àrees, des de la lògica matemàtica a la lingüística, psicomotriu, creativa i fins i tot, la musical. És una de les activitats més completes per al desenvolupament humà d’acord amb la teoria de les intel·ligències múltiples.

Marcar el enlace permanente.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *